Subject: FW: Riigitee 2 asuva Kaliküla lõigu samatasandilise ristmiku lahendusest
From: "Anni Luht" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Mar 2025 11:22:58 +0200

Tere,

Edastan kirja registreerimiseks. Pöördumine on tehtud seoses riigitee 2
Kaliküla lõigu projekteerimisega.

Heade soovidega

Anni Luht

projektijuht/projekteerimise osakond

+372 509 0807

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 11:07 AM
To: Anni Luht <[email-masked]>
Subject: RE: Riigitee 2 asuva Kaliküla lõigu samatasandilise ristmiku
lahendusest
Importance: High

Tere Anni

Nõustun audiitori väitega, et kiirendusrajal olev mahasõit võib tekitada
liiklusohtliku olukorra ning see mahasõit oleks mõistlik likvideerida.
Kuid ma ei anna kooskõlatust selle mahasõidu likvideerimiseks, kuna hetkel
on lahendamata minu soov saada ligipääs Maasingu kinnistule
(61606:002:0189).

Põhjused kooskõlastamisest keeldumiseks on järgmised. Teie seletustele
tuginedes ei saa Transpordiamet teha mahasõite sinna kus neid ei ole
varasemalt olnud. Samas olemasolevaid mahasõite saab eemaldada aga küll!?
Antud projekti puhul ei ole tegemist sooviga taotleda mahasõitu
Tallinn-Tartu maanteelt vaid projekteeritavalt UUELT kogujateelt nr 10.
Kogujatee 10 on uus rajatav tee, mitte olemasolev Tallinn-Tartu maantee,
kusjuures seda planeeritakse minule kuuluvale kinnistu osale.
Transpordiamet on seega huvitatud saama oma omandisse teatava osa minu
kinnistust. Olen valmis läbi rääkima ka kompensatsiooni suuruse osas kui
me saame kokkuleppele Maasingu mahasõidu osas. Siinjuures pole kindlasti
ka mitteoluline fakt, et antud kinnistul puudub üldse igasugune kokkupuude
mõne teise teega, seega ainus võimalus mahasõiduks on kogumistee 10.

Minu huvi ei ole saada midagi tasuta. Kui mahasõidu ehitamisega kaasnevad
kulud, siis olen valmis need kulud kandma.

Minu huvi on saada täna, uue tee projekteerimise käigus, selgelt paika, et
see mahasõit on võimalik edaspidi sinna ehitada ehk see projekteeritakse
juba koostatavasse projekti sisse. Kordan siinjuures üle, et tegu ei ole
olemasoleva teega (Tallinn – Tartu maantee) vaid täiesti uue ja nullist
projekteeritava kogujateega.

Kui me jõuame transpordiametiga mõistlikule kokkuleppele, ei näe ma ühtegi
takistust Juhani kinnistu mahasõidu likvideerimiseks ning maantee(de)
ehitamiseks vajalike minule kuuluvate kinnistute osade võõrandamiseks
antud piirkonnas. Samas olen valmis oma õiguste ja eesmärkide eest seisma
ka kohtus.

Ma loodan tõsiselt, et antud probleemile on olemas rahumeelne ja mõistlik
lahendus.

Lugupidamisega/Regards,

Tarmo Säga

Raudpuu OÜ juhatuse liige

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

GSM +372 51 11 230

From: Anni Luht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 18, 2025 4:01 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Riigitee 2 asuva Kaliküla lõigu samatasandilise ristmiku
lahendusest

Tere Tarmo,

Tänan Teid vestluse eest!

Panen lühidalt kirja, millest rääkisime ning jagan Teiega Kaliküla
samatasandilise ristmiku lahendust.

Pöördumise põhjuseks oligi samatasandilise ristmiku lahendus ja projektile
liiklusohutusauditis tehtud märkus.

Lühidalt kokku võetuna tegi audiitor ettepaneku likvideerida põhimaantee
km 128,37 asuva ristumiskoha, mis tagab juurdepääsu Juhani kinnisasjale
(katastritunnus 61801:001:0860). Põhjuseks asjaolu, et  Kaliküla
ristmikule kavandatakse kiirendusrada, mis ulatub kõnesoleva
ristumiskohani. Ühelt poolt kiirendav ja teisalt aeglustav sõiduk võivad
manöövreid sooritades omavahel ohtlikke olukordi põhjustada. Kuna Juhani
kinnistut poolitab lõuna poolses osas Kaliküla tee, siis ettepanek oli, et
juurdepääs põllumassiividele toimuks kohalikult teelt. Lisan ka
lihtsustatud skeemi olemasoleva olukorra kirjeldamiseks.  Nõustusite
ettepanekuga, et juurdepääs Juhani kinnistule võiks toimuda Kaliküla teelt
(samatasandilise ristmiku lahenduse korral) ja  põhimaantee juurdepääsu
võib projektiga likvideerida.

Küsimuste korral võtke palun ühendust.

Heade soovidega

Anni Luht

projektijuht/projekteerimise osakond

+372 509 0807

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.